Saturday 11 August 2012

Ramadhan itu..

Ya ALLAH..tanpa aku sedari Ramadan bakal meninggalkan ku lagi..
Hampir sebulan "dia "menemani hidup ini..
Namun aku belum pasti samada telah aku gunakan sebaik mungkin  kesempatan 
bersamanya..
Ya Allah..
air mataku tidak mampu ku tahan lagi..
Terlalu sedih untuk aku ungkapkan..
Terlalu sedih untuk aku berpisah dengannya..
Masihkan ada lagi peluang untukku bersamanya nanti?
Aku juga belum pasti..

Ya Allah..
Hanya Kau yg Maha Menilai amalanku..
Sungguh Ramadhan ini yang memberi kekuatan padaku..
Mengajar aku tabah dan lebih sabar..
Ada ketika aku rebah..
Aku menangis dek keran kesakitan yang tak mampu lagi aku tanggung..
Namun Allah itu Maha Penyayang..
Tatkala aku hampir lemas,Kau datangkan Ramadhan untuk memberi aku kekuatan..
Ya Allah..
Disaat aku sedang bahagia bersamanya Engkau makin menjauhkan Ramadhan itu dariku..
Di bulan ini aku pelajari erti kehidupan yang baru..
Dulu aku sering menangis..
Aku sering mengeluh..
Kebergantungan pada manusia semata..
Aku hampir kalah dalam perjuangan hidupku..
Kalah dek kerana kesakitan yang aku alami..
Kesakitan yang sebenarnya menguji iman ini..
Kesakitan yang sebenarnya ingin memberi sesuatu yang aku sendiri tidak jangka..
Namun lumrah manusia..
Mengeluh tanpa melihat kebesaran dan kasih sayang Illahi..
Di Ramadahn ini aku mula mengerti..
Masih menangis..
Namun tangisan diatas rasa syukur dan penyesalan kerana keluhan yang terlalu menggunung kepada Illahi..
Ya Allah di Ramadhan ini aku mohon ampunkan daku..
Ya Allah terima kasih diatas anugerah Ramdhan Mu padaku..
Ya Allah masihkah ada untukku lagi Ramadhan Mu nanti?
Sungguh hanya Engkau yang mengetahui..

No comments:

Post a Comment